گوهری تک (عرضه محصولات سنگهای قیمتی و زیورآلات , فرش و گلیم و لوازم آنتیک)

مقالات

  • سنگهای قیمتی 1 1399/7/13

    سنگهای قیمتی


    به طور کلی سنگهای جواهر کانیهای مناسب مصرف در زیورآلات میباشند که اصولا زیبا کمیاب و با دوام هستند. اکثر آنها مواد معدنی طبیعی , غیر آلی با ترکیب شیمیایی ثابت و ساختار درونی منظم می باشند.

    بعضی از سنگهای جواهر مانند کهربا و مروارید دارای منشاء گیاهی یا جانوری هستند که به عنوان سنگهای آلی شناخته می شوند. غیر از اینها سنگهای مصنوعی هستند که منشاء طبیعی نداشته و در آزمایشگاه ساخته شده و ظاهری بسیار شبیه نوع طبیعی دارند و پس از تراش بعضا به جای اصل عرضه می شوند.

    گاهی بلورها ممکن است به طور طبیعی گرد و صیقلی باشند که در اثر غلطیدن در آب رودخانه ها میباشد و یا اینکه با دستگاه صیقل یافته یا تراش خورده اند.
    تمامی سنگهای جواهر زندگی خود را به صورت بلورین آغاز کرده اند. سنگهای نهفته در سنگ میزبان ( یا سنگ زهدان) را ناتراش گویند.

      تشکیل سنگهای قیمتی


    سنگهای قیمتی معدنی در صخره سنگها و یا سنگریزه های مشتق از آنها یافت می شود. صخره سنگها خود از یک یا چند کانی تشکیل شده و به سه نوع اصلی
    آتشفشانی , دگرگونی و رسوبی تقسیم می شوند. کانی های جواهر ممکن است در صخره سنگها موجود در سطح زمین و یا در اعماق باشند و یا به علت فرسایش از بستر خود جدا شده و به دریاها و دریاچه ها و رودخانه ها حمل شوند.

    - سنگهای آتشفشانی
    از سرد شدن مواد مذابی تشکیل شده اند که از اعماق زمین بیرون می آیند. به دلیل انجماد سنگهای گدازه در سطح یا عمق زمین تشکیل و آنگاه فرسوده شده و به حالت رسوب ته نشین می شوند.

    - سنگهای رسوبی
    از فرسایش دیگر سنگها تشکیل شده و به سرعت رسوب کرده و سخت شده و سنگی واحد را تشکیل می دهند. لایه های رسوب یافته ممکن است منظر زیبایی را داشته و به عنوان سنگ تزیینی مصرف شود. بسیاری از سنگهای اپال استرالیا در رسوبها بوجود می آیند. سنگ فیروزه نیز در رسوبها و داخل رگه های سنگهای رسوبی بوجود می آید.

    - سنگهای آلی
    سنگهای آلی از گیاهان و جانوران بوجود می آیند. مرواریدهای طبیعی از مواد نفوذی به درون صدف متولد می شوند. مرجان ها اسکلت بی جان شده هستند. کهربا از فسیل صمغ درختانی است که در رسوبهای نرم که دریاها مانده اند. و نیز شبق چوب فسیل شده ایست که در برخی رسوبها پیدا می شود.


     

    سنگهای قیمتی 1
شما هم می توانید در مورد این محصول نظر دهید